بادامی خبر داد

۲۴ کیلو طلا هدیه استان همدان به اعتاب مقدسه                   

همدان- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان گفت: تاکنون استان همدان توانسته ۲۴ کیلو طلا را به اعتاب مقدسه هدیه کند.
کد خبر: ۹۵۳۶۷۲۹
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدعلی بادامی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جمع آوری نذورات مردم در حرم‌های مطهر که هر ساله برای هر استانی اعتباراتی در نظر گرفته می‌شود از جمله مسئولیت‌ها و اقدامات این مجموعه است.

وی با بیان اینکه استان همدان از سال‌های گذشته کار سه پروژه توسعه حرم‌های مطهر را داشته است، افزود: از جمله صحن حضرت فاطمه الزهرا(س) در نجف که با حضور ۲ هزار و ۳۲۰ نفر نیروی انسانی با اعتباری بالغ بر ۱۰میلیارد تومان هزینه به اتمام رسید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان گفت: پروژه بعدی در کربلا طرح ترفیع گنبد مطلای امام حسین (ع) است؛ هر خشت طلا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که استان همدان با استان کرمان بیشترین خشت اهدایی را داشتند.

وی با بیان اینکه تاکنون استان همدان توانسته ۲۴ کیلو طلا را به اعتاب مقدسه هدیه کند، ابراز کرد: صحن عقیله در کربلا در باب الراس نیز از دیگر پروژه‌ها است که این پروژه در ۴ طبقه در ۱۶۴ هزار مترمربع ساخته می‌شود.

بادامی با اشاره به اینکه استان همدان رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است، بیان کرد: در حال حاضر ۷ کارگاه قالیبافیِ اهدای قالی به عتبات در استان فعالیت دارد؛ این کارگاه یک حسینیه کوچک است و تمام بافندگان خانم هستند که در طول سال فرش‌هایی بافته می‌شود و به بالاترین قیمت فروخته شده و هزینه آنها به حرم‌های مطهر اعطا می‌شود.

وی گفت: در بخش املاک یک موقوفه به نام شهید «حاج قاسم سلیمانی» برای افرادی که می‌خواهند بخشی از املاک خود را وقف کنند وجود دارد و تا امروز بیش از ۴ قطعه از املاک در اختیار گرفته شده که اینها به صورت موقت و دائمی است که عواید حاصل از آنها به حرم‌های مطهر اعطا می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان ابراز کرد: در بخش ثمره درختان و مزرعه نیز کشاورزان بخشی از ثمره باغات خود را اهدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بخش بانوان در این مجموعه بسیار فعال است و ۵۰ درصد منابع عتبات توسط بانوان خیر جمع آوری و تامین می‌شود.

بادامی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری حدود ۷۵۰ میلیون تومان جمع آوری نذورات مردمی و مابقی وجوه نقد بوده است، گفت: پیش‌بینی کردیم در 6 ماهه دوم این آورده بیشتر شود و به 2 میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

وی ادامه داد: ماموریت دیگر ما اربعین است که حدود ۸ سال است با عنوان ستاد اربعین در وزارت کشور شکل گرفته و در کنار حاکمیت و دوایر دولتی ۱۸ کمیته برای آن تخصیص یافته؛ یکی از آنها کمیته مشارکت‌های مردمی(اسکان و تغذیه) را شامل می ‌شود؛ این کمیته از طریق خیرین و افراد توانمند در طول یکسال اقدام به جمع آوری نذورات مردم می‌کنند.

بادامی ابراز کرد: امسال موفق شدیم ۲۹ موکب از استان تشکیل دهیم، مابقی مواکب در کشور عراق خدمت رسانی می‌کنند؛ مواکب به مدت ۱۰ روز خدمات رسانی می‌کنند و قریب ۲۰ هزار نفر روزانه  پذیرایی می‌شوند و قرار است چند موکب ۷۲ ساعت بعد از اربعین به زائرین خدمات رسانی کنند.

*خدمت‌رسانی ۱۲۰ ایستگاه صلواتی از جورقان تا اسدآباد به زائرین حسینی

مدیر ستاد اربعین عتبات عالیات استان همدان نیز در ادامه اظهار کرد: ۹۸ درصد کارهای مواکب انجام شده و موکب‌ها برای خدمات رسانی به کشور عراق سفر کردند.

محسن کرمی گفت: ۱۲۰ ایستگاه صلواتی در استان از جورقان تا اسدآباد به زائرین خدمت رسانی می‌کنند و در مواکب، پذیرایی، استحمام، ماساژ و... برای زائرین انجام می‌شود؛ موکب‌های اصلی در عراق هستند که خدمات‌رسانی می‌کنند.

گفتنی است؛ موکب خدام الزهرای شهرداری برای خدمات رسانی و پاکبانی با ۱۶ دستگاه و یک مینی لودر در کشور عراق در بحث پاکیزه کردن خدمت رسانی می‌کنند؛استان اصفهان، تهران، خراسان و همدان هستند که برای پاکبانی در عراق انجام وظیفه می کنند؛ همچنین یک هزار و ۹۵۵ موکب در عراق توسط ستاد عتبات عالیات در عراق خدمات رسانی می کنند که ۲۹موکب آن از همدان است؛ مواکب ایرانی موظف هستند به همه زوار خدمات رسانی کنند و این کار یک کار بین المللی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار